فريدة سيف النصر: في حد أصفر نجاحي عامل له هسهس

  • تاريخ النشر: السبت، 04 مايو 2024

مسلسل العتاولة أخر أعمال فريدة سيف النصر

مقالات ذات صلة
فريدة سيف النصر: مصطفى أبو سريع لم يأخذ حظه
فريدة سيف النصر: مرضي في رجلي غريب ومع كل عمل بيزيد
فريدة سيف النصر: أنا باتسرق بقالي شوية حلوين وزهقت

حرصت الفنانة فريدة سيف النصر، على الرد حول ما انتشر مؤخرا من تقارير صحفية تكشف عن سبب إنهاء دور "سترة" الذي قدمته بمسلسل العتاولة واستبعادها من الجزء الثاني من المسلسل، بسبب تأخيرها عن التصوير بجانب عدم حفظها لجملها الحوارية بالعمل.

أسباب إنهاء دور فريدة سيف النصر في العتاولة

ونفت الفنانة فريدة سيف النصر، عبر صفحتها الرسمية على فيسبوك ما نشر، وقالت: "غير معترف بها من صحافيين كبار في نقابتهم..اللي بعتولي ده علي فكرة شباب العمل..أنتم تصدقوا فيا كده...عموما ارجعوا لأي لقاء عمله الشباب ويقولولكم...اسمعوا قالوا عليا ايه".

فيديو ذات صلة

This browser does not support the video element.

وأضافت قائلة : "أنا حبيبتهم يا جماعة وكانوا عندي معظم الوقت في ايه ده كمان حللوني بانسي لا حول ولا قوة إلا بالله العلي العظيم..في حد أصفر نجاح دوري عامل له هسهس أما المواقع الصفراء دي ولا أي اهتمام سوى قضية تربيهم".

فريدة سيف النصر: أملك حب الناس

وبعد ذلك نشرت فريدة سيف النصر منشورا آخر تتطلب شهادة كل من زملائها في العمل مي كساب وياسمين رضا ومؤمن نور ومنة تيسير وزينب العبد.

وقالت لهم في منشوره: "ردوا أنتم يا ولادي في العتاولة..قال ايه اللهم صلي على النبي كنت في التصوير معاكم ..مش عايزاكم تبقون كويسين وباوتركم جامداً..بإمارة إنكم معظم الوقت معايا في أودتي.. حسبي الله".

وتابعت قائلة: "هو ايه الغل مني ده عيب أنا لا أملك في الدنيا إلا بفضل الله حب الناس ليا..وده اللي تعب اللي بيكتب والناس تتداول الكلام.. واعتقد ربنا بيحب الطيب وإلا مايحببش خلقه فيا.. اهمدوا يا ربنا يتصرف فيكم".

وأضافت فريدة سيف النصر قائلا: "في لسه بناتي مش عندي بس هما هايكلموا بعض وفي أمير.. يا جماعة دول حبايب قلبي وبنكلم بعض على طول دول ولادي ياحقيرين..وكل زملائي من زمان لليوم بس خلينا في الكلام الحالي. وبالنسبة لزمايلي الكبار متهيألي سمعتم مع عمرو أديب أول ما كلموني قالوا واو وكلهم رحبوا ووحشتينا ..هاتموتوا صح".

واختتمت قائلة: "أنا كان معايا أحلى ناس إخراج وتمثيل وإنتاج وبحبهم وبيحبوني..عينكم بس جت مسممة وفي رجلي والحمدلله جت فيا مش في حبايبي كلهم. وخفيت بفضل الله..حسبي الله".

رد نجوم مسلسل العتاولة

ومن جانبها علقت الفنانة مي كساب قائلة: "الأستاذة الأم الفنانة القديرة الناجحة اللي مكسره الدنيا كلنا بنحبك ونحترمك حضرتك إضافة لينا كلنا يا ست الستات".

فيما أضافت الفنانة منة تيسير قائلة: "يا جماعة بطلوا كلاماً فارغاً وإشاعات احنا كلنا بنحب بعض ولا في أي حاجة من الكلام ده حصل ومش عارفة الكلام ده علي أساس إيه عيب بجد عيب وبس بقا، فريدة سيف النصر حبيبتي ست الكل ولا تزعلي نفسك ده ضريبة النجاح ولا تشغلي بالك حضرتك حبيبتنا وست الكل بنحبك كلنا".

دور سترة في العتاولة

الجدير بالذكر، أن عدداً من المواقع الإخبارية في مصر تحدثت عن أسباب إنهاء دور "سترة" التي قدمتها فريدة سيف النصر، دون مبرر درامي واضح في الحلقة الأخيرة من العمل.

ووفقا لتلك المواقع الإخبارية فإن مصادر كشفت أن الفنانة فريدة سيف النصر كانت تتعمد التأخير عن مواعيد التصوير، بالإضافة إلى أنها كانت تتناسى جملها أثناء مراجعة المشاهد مع زملائها في المسلسل.

وأضاف المصدر: "كانت فريدة سيف النصر نصر تتعمد توتير زملائها خلال المشاهد وبالأخص الشباب الجدد".