بيومي فؤاد: براهن على جمهوري اللي بيحبني.. وربك رب قلوب

يشارك بيومي فؤاد في رمضان 2024 بمسلسل "الكبير أوي 8"

  • تاريخ النشر: السبت، 30 مارس 2024
بيومي فؤاد: براهن على جمهوري اللي بيحبني.. وربك رب قلوب

كشف الفنان بيومي فؤاد عن تفاصيل اعتذاره وابتعاده عن الأعمال الفنية خلال موسم رمضان 2024، واكتفائه بالظهور بشخصية دكتور ربيع في الجزء الثامن من مسلسل "الكبير أوي".

سبب اختفاء بيومي فؤاد عن رمضان 2024

وأكد بيومي فؤاد خلال حواره مع الإعلامية أسما إبراهيم في برنامج "حبر سري" على قناة القاهرة والناس، أن سبب عدم مشاركته في أعمال أخري يرجع إلى شروط تعاقده بمسلسل "الكبير أوي 8".

وقال بيومي فؤاد: "أنا لم أشارك في أعمال في رمضان السنة دي، لأن بشارك في مسلسل الكبير أوي الجزء الثامن لأني وقعت حصري مع شركة الإنتاج، وترشحت خلال رمضان لـ 6 أعمال ومش هقدر أقول أسمائهم".

وتابع قائلا: "مش هقدر أقول أسماء المسلسلات اللي ترشحت لها خلال رمضان علشان الناس متعملش مقارنة بيني وبين الممثلين اللي عملوا الدور، في عيب بحق زميلي وممكن يزعل وبقيت حريص وبخاف أزعل حد".

وعن سبب مشاركته الحصرية في مسلسل الكبير أوي الجزء الثامن، قال بيومي فؤاد: "أنا أصريت أكون في مسلسل الكبير أوي لأني راكور في المسلسل حتى لو قعد يتعرض 60 جزءاً لأن المسلسل صاحب فضل نجومه ومخرجه على بيومي فؤاد فأنا تحت أمرهم، ومقدرش أتراجع عن الكبير أوي".

وأضاف قائلا: "فضلت الظهور فقط في الكبير أوي والاعتذار عن الأعمال الأخرى لأن فيه ناس زعلانة مني".

وحول رأيه في الجزء الثامن من المسلسل في موسم دراما رمضان 2024، قال بيومي فؤاد: "أنا بتحدي بالموسم ده من المسلسل، الناس تتابع وتكمل شوية لأن الكتابة مختلفة وتعبنا جداً".

ورداً على سؤال إذا كان هناك جزء تاسع من مسلسل الكبير أوي لموسم دراما رمضان 2025، أجاب بيومي فؤاد: "يقال إن هذا الموسم الحالي هو مسك الختام، طالبوني تاني، أنا تحت أمر الكبير أوي، ووقتها لا أعرف إذا كنت سأوقع حصري معهم أم لا لأنه بيكون حسب الاتفاق وعلى حسب السنة واللي معايا وقتها".

بيومي فؤاد: الشغل أهم من صحتي

كما تطرق بيومي فؤاد خلال حديثه مع الإعلامية أسما إبراهيم إلى حالة صحته وإهمالها من أجل العمل.

فقال بيومي فؤاد: "من أيام نجيب الريحاني لحد الآن عمرك سمعت عن ممثل عنده 5 أيام تصوير في الغردقة منهم نهار غردقة وليل تصوير في القاهرة، أصور في الغردقة وأخلص اخد عربيتي جرى للقاهرة أصور أعمال أخرى، أقسم بالله ما شوفت عيالي ويوم واحد اللي نمته  في الغردقة وقت تصوير فيلم شوجر دادي".

وتابع قائلاً: "بحب شغلتي، والناس اللي بتمشي شغلي نحت، جائز هم عندهم حق لأني أخطأت في حاجات كثير جدا في تاريخي وفي حقي تاريخي زي ما يقال لأني قبلت بأعمال أقل من المستوى".

وأضاف بيومي فؤاد: "أقسم بالله عمرها ما كانت فلوس كانت مجاملة، أنا بحب الشغل وفي أعمال أهدتني ونزلت بيا الحفرة بس أنا كنت براهن على تاريخي وعلى جمهوري اللي بيحبني ويسامحني وعلشان النية لله وربك ورب قلوب".

القيادي الآن على واتس آب! تابعونا لكل أخبار الأعمال والرياضة