رغم وفاته.. دينا الشربيني: لسه ببعت رسايل لبابا على التليفون (فيديو)

تحدثت الفنانة دينا الشربيني لأول مرة عن تفاصيل اللحظات الصعبة التي عاشتها بعد وفاة والدها

  • تاريخ النشر: السبت، 17 فبراير 2024
رغم وفاته.. دينا الشربيني: لسه ببعت رسايل لبابا على التليفون (فيديو)

تحدثت الفنانة دينا الشربيني لأول مرة عن تفاصيل اللحظات الصعبة التي عاشتها بعد وفاة والدها، وكيف توفي فجأة، كما تحدثت عن عمق علاقتها به وكيف كان له دور كبير في حياتها.

تفاصيل وفاة والد دينا الشربيني

وأكدت دينا الشربيني خلال حوارها مع الإعلامي محمود سعد في برنامج "سولد أوت - كامل العدد"، أنها كانت تتمنى أن تتحدث أكثر مع والدها في الساعات الأخيرة من حياته.

وقالت دينا: "كنت وقتها خايفة كان نفسي أتكلم معاه كنت وقتها عارفة أنه خلاص لما دخل المستشفى، كنت خايفه اخوفه، كنت بقوله إنه مفيش حاجة وأننا هنخرج وهتكون كويس وكانت دي اللحظة اللي نفسي لو رجع بيا الزمن أتكلم معاه أكثر بكثير".

وعن أسباب وفاة والدها قالت: "اللحظة دي كنت غبية فيها بس هو كان عارف أنا عايزة أقوله ايه، هو وقتها مكنش فاهم فيه إيه، أنا كنت عارفة فيه ايه وقتها الموضوع جه فجأة، وطلبت من الدكاترة يكونوا صريحين معايا، هو جاله تسمم في الدم".

سبب وفاة والد دينا الشربيني

وتابعت دينا الشربيني قائلة: "كنت عارفة إنها اللحظات الأخيرة وكنت بتعامل معاه عادي، لأني كنت بكدب نفسي، والدي قبل ما يدخل المستشفى كان عندي في البيت يفطر في رمضان، وفجأة كنت فاكره إنه عنده برد كلمته في التليفون الصبح بسأله اتأخرت ليه، فقال لي سبيني أنام شوية، بعدها السواق كلميني قالي إنه مش كويس خالص".

وأوضحت دينا الشربيني أن والدها لم يكن يعاني من أي أمراض بعكس والدتها التي أصيبت بمرض السرطان فقالت: "أنا والدي كان زي الفل، مرة زمان جتله جلطة وعمل دعامة وخلاص، أقعدت وقتها أكلمه كثير مردش، ولما رد سألني إذا كان معايا مفتاح بيته علشان اروحله لأن مكنش قادر يقوم".

واستكملت قائلة: "كل اللي جه في بالي وقتها أكلم دكتور القلب يروح لوالدي، وخدته على المستشفى واكتشفنا أنه تسمم في الدم".

علاقة دينا الشربيني

كما كشفت دينا الشربيني خلال حوارها مع الإعلامي محمود سعد أن علاقتها بوالدها كانت علاقة عميقة وأنه كان كل شيء في حياتها، وهو من كانت تأخذ رأيه في كل أعمالها.

فقالت: "هو كان أبويا واخويا وصاحبي وكل شيء في حياتي ولو كنت خلفت كنت أتمنى يكون ابني، أنا لحد دلوقتي لسه ببعتله فويسات على تليفونه، ودائما بحس إنه معايا".

وأوضحت دينا الشربيني ان علاقتها بوالدها كان يصفها أصدقاؤها بأنها "علاقة غير طبيعية" لأنها كنت تأخذ رأيه في جميع أعمالها حتى ملابسها، فكانت ترسل له دائما صوراً لها قبل خروجها، كما كان يبدي رأيه لها في أعمالها ومشاهدها.

القيادي الآن على واتس آب! تابعونا لكل أخبار الأعمال والرياضة