تصريحات ميار الببلاوي عن طلاقها 11 مرة من زوجها تثير الجدل

أعنت ميار الببلاوي أنها تزوجت 5 مرات في حياتها

  • تاريخ النشر: السبت، 06 أبريل 2024
تصريحات ميار الببلاوي عن طلاقها 11 مرة من زوجها تثير الجدل

أثارت الفنانة ميار الببلاوي الجدل على مواقع التواصل الاجتماعي، بعد تصريحاتها المثيرة للجدل عن زواجها وطلاقها 11 مرة من نفس الشخص.

ميار الببلاوي وأزواجها

وأكدت ميار الببلاوي خلال لقائها مع الإعلامية بسمة وهبة في برنامج العرافة علي قناة النهار، عن حبها الكبير لزوجها الأول، الأمر الذي يدفعها للرجوع إليه بعد الانفصال.

وتابعت قائلة رداً على سؤال تعدد أزواجها،: "أنا أتجوز على سنة الله ورسوله، تجوزت 5 مرات منهم زيجة رجعت فيهم لشخص كنت مطلقة منه".

واستكملت قائلة: "أنا عمري ما تجوزت في السر، ولما بتجوز بقلب الدنيا وبقول لكل الناس ومش بحب أتجوز في السر".

زوج ميار الببلاوي

وعن من هو زوجها الحالي، قالت ميار الببلاوي: "جوزي الحالي اللي حجزني في بلده وأنا حبسته في مصر هنا، هو كان أول شخص اتجوزه".

وتابعت قائلة: "وهو كان متغاظ أني خرجت من البلد من غير ما هو يعرف، ووقتها كنت رجعت مصر وأخدت ابني وسافرت ورفعت عليه قضية وحبسته في عز الثورة، طلقني 11 مرة وتجوزنا كتير".

وأضافت ميار الببلاوي: "بس هو أول حب في حياتي وأول راجل اتجوزته في حياتي وأنا هو مخلفناش من بعض وعندنا عدم تجانس في الدم مننفعش نخلف فانفصلنا واتجوزت غيره ورجعتله".

وتابعت قائلة: "أنا وجوزي الحالي كنا دايما بنسيب بعض بمشاكل، واتطلقنا واتجوزت أبو ابني وخلفت منه وبعدين رجعت لطليقي اللي هو زوجي الحالي".

ورداً على إذا كانت اتخذت زوجاً محللاً للرجوع طليقها قالت: "ماتجوزتش من محلل علشان أرجع له، بس هي المشكلة أننا عصبيين جدا وكل شوية بيحصل كوارث واحنا متجوزان رسمي وانا ووثقته في مصر بس هو موثقش لسه في بلده ومش عايزة أوثقه هناك".

ابن ميار الببلاوي الوحيد

كما تطرقت ميار الببلاوي خلال حديثها عن علاقتها بنجلها الوحيد من زوجها الثاني، وعن علاقتها القوية به، وكشفت عن سر محاولته للانتحار بعد فشل خطوبته.

وقالت ميار الببلاوي: "ابني حاول ينتحر لما كان عايز يخطب وبالفعل خطبها، وبعدين الموضوع مكملش وسابته أنا بحب ابني ومش قوية ولا مفترية".

انتحار ابن ميار الببلاوي

وعن إذا كانت سبباً في انفصال نجلها عن خطيبته بسبب تدخلها، قالت: "هي مشكلته خطيبته اللي سابته إنها كانت من أول يوم خطوبة بتقول له شوف لك حل في أمك وأنا معملتهاش أي حاجة، هي كانت عسل وبنت ناس بس محبتنيش وحاولت معاها".

وأضافت: "خطيبة ابني راحت جابت الدريس لوحدها وعملت ميك آب لوحدها وطول الوقت كانت بتوقع بيني وبين ابني، انا ست مشغولة أم وأب ولازم أصرف علي جوازه ابني".

وتابعت ميار الببلاوي باكية: "كنت بجهز لهم بيتهم وهي كانت تقول عليا إني شايفة نفسي عليهم وفي الآخر هو اقتنع إنها متنفعهوش وأنا مدخلتش".

وأشارت ميار الببلاوي أن نجلها كان متمسكاً بالفتاة التي ارتبط بها، ولكنها كانت ترى أنها فتاة لا تناسبه، مشيرة إلى أنها تتمنى أن تزوج ابنها لفتاة تكون لها مثل ابنتها.

القيادي الآن على واتس آب! تابعونا لكل أخبار الأعمال والرياضة