بعد دهسه شاباً.. حمو بيكا يدافع عن عصام صاصا: مش مجرم

تصدر عصام صاصا التريند بسبب حادث دهسه لشاب

  • تاريخ النشر: منذ 6 أيام
بعد دهسه شاباً.. حمو بيكا يدافع عن عصام صاصا: مش مجرم

حرص مطرب المهرجانات حمو بيكا على الدفاع عن صديقه عصام صاصا مؤدي المهرجانات، بعد أن أصدرت نيابة الجيزة قراراً بإلقاء القبض عليه بعد أن كشف تقرير الطب الشرعي عن تعاطيه للمخدرات خلال حادث دهس لشاب.

حمو بيكا: عصام صاصا مش مجرم

وشارك حمو بيكا صور مطرب المهرجانات عصام صاصا عبر صفحته الرسمية على موقع إنستغرام، وكتب عليها "عصام صاصا مش مجرم".

وعلق قائلا على الصورة: "عصام صاصا عمره في حياته ما كان مؤذياً أو شخص مش كويس وأنا مش بكتب الكلام ده عشان أظيط في الظيطه ومش محتاج اظيط أنا كحمو بيكا أنا اعرف الراجل ده من سنين السنين كمان".

وتابع قائلا: "خبط واحد بعربيته قضاء وقدراً يا ريت بقي الناس بتاعت التيك توك والصحافين والناس اللي هي بتظيط دي متركبش المركب بالشقلوب وتفضل تقول كلام محصلش الراجل ده دلوقتي في محنة وفي أكتر مش شخص بيطلعوا يعملون فيديوهات ملهاش أي تلاتين لازمة ملكمش الحق إنكم تتكلمون وملكمش الحق إنكم تطلعوا تجيبون سيرتو بأي حاجة".

حمو بيكا: بلاش مزايدات الراجل مات

وأضاف حمو بيكا قائلا: "أنا شايف كمية فيديو على تيك توك بجد حاجة تقرف حاجة تدل على إن احنا شخصيات معندهاش مبدأ وشخصيات مقرفة أي كان جريدة أي أو الصحفيين اللي بيمشوا بالتليفونات في أي حته دول أنتم ملكمش الحق إنكم تتكلموا في أي حاجة أصلا ومين اداكم الحق للكلام ده بس بجد انتو أبشع مما تتصورو".

واستكمل قائلا: "الراجل مات وده نصيب الله يرحمه ويرحم جميع أمواتنا لكن المزايدات ملهاش لازمة صدقوني والقانون والدولة هما الوحيدان اللي لهم الحق في الكلمة أو في أي حاجة تخص الموضوع يا ريت بقي نهدأ ونبطل هري ونهدأ كل شوية جريدة تطلعلنا واحدة مبتعرفش تتكلم تفضل تهري في الموضوع".
وأضاف حمو بيكا: "ربنا يرحم اللي مات برحمته .. ربنا يرجعلنا عصام صاصا بالسلامة".

تقرير الطب الشرعي لعصام صاصا

وكانت نيابة الجيزة أصدرت أمرا بضبط وإحضار مطرب المهرجانات عصام صاصا، وتحركت قوة من قسم الطالبية لتنفيذ القرار، ولكن كان مطرب المهرجانات سافر إلى أحد الدول العربية لإحياء أحد الحفلات الغنائية، بعد قرار إخلاء سبيله على ذمة القضية ودفع كفالة 30 ألف جنيه بعد خضوعه لتحليل المخدرات لدى مصلحة الطب الشرعي.

وكشفت مصادر أمنية أن من المتوقع أن يتم إلقاء القبض على عصام صاصا فور وصوله إلى مطار القاهرة الدولي، وذلك تنفيذا لقرار النيابة، لاستكمال التحقيقات معه بعد أن ثبت تقرير الطب الشرعي تناوله للمخدرات والحشيش أثناء القيادة الأمر الذي تسبب في دهس شاب ووفاته.

القيادي الآن على واتس آب! تابعونا لكل أخبار الأعمال والرياضة