لماذا انهارت ريم طارق في مواجهة حسن شاكوش ببرنامج رامز جلال؟

يعرض برنامج "رامز جاب من الآخر" على قناة MBC

  • تاريخ النشر: الأحد، 07 أبريل 2024
لماذا انهارت ريم طارق في مواجهة حسن شاكوش ببرنامج رامز جلال؟

تصدرت حلقة ريم طارق وزوجها السابق مطرب المهرجانات حسن شاكوش في برنامج "رامز جاب من الآخر" للفنان رامز جلال التريند على مواقع التواصل الاجتماعي ومحركات البحث.

حلقة حسن شاكوش وريم طارق

وشهدت الحلقة 27 التي عرضت مساء أمس على قناة MBC، رفض كل من ريم طارق وحسن شاكوش استكمال الحلقة، فور علمها بوجود الآخر في نفس المقلب، وسط تدخلات من رامز جلال لمحاولات فض الخلاف بين الثنائي واستكمال المقلب.

وبدأت الحلقة بوصول ريم طارق وزوجها السابق حسن شاكوش للبرنامج دون معرفة وجود الآخر، ويعلق رامز جلال قائلا: "معانا ومعاكم المطلقة والغادر، الذبيحة الجزار، الزوجة المكلومة والزوج المقفوش ريم طارق وحسن شاكوش".

وخلال حوار رامز جلال مع حسن شاكوش قبل بدء المقلب، قال مطرب المهرجانات رداً على سؤال سبب انفصاله: "اتجوزت مرتين وقصة الطلاق مش عايزأحكي فيها تاني، ومش حقيقي أني طردت ريم طارق من البيت بالبيجامة".

فيما علقت ريم طارق خلال حوارها مع رامز جلال: "مش عايزة أجيب سيرته، حسن شاكوش مش مناسب ليا وكل اللي حصل خناقات سلالم ومينفعش أرجع له بس هو ممدش أيده عليا".

رد فعل ريم طارق على مقلب رامز جاب من الآخر

وبعد ذلك وقع الثنائي في مقلب "الكالون في السيفون" للسقوط في مقلب "الأوضة السودة"، ليتفاجأ بوجودهما معا في نفس المكان، لتنهار ريم طارق فور رؤية حسن شاكوش وتصرخ مع بوابل من الألفاظ النابية وترمي المايكات.

وصرخت ريم طارق، لرامز جلال: "والله مش هينفع، والمصحف مش هاكمل، إنت مريض يا رامز ريح نفسك أنا مش هكمل، وعلي جثتي إني أكمل المقلب".

وتابعت قائلة: "أنا رافضة مبدأ الصلح وعرض عليا ورفضت أنت مش عارف الشخص ده آذاني قد إيه".

من جانبه، رفض أيضاً حسن شاكوش استكمال الحلقة، وقال: "مش عايز أتكلم علشان عندي كلام كتير وبكرة الناس تعرف مين ظالم ومن مظلوم".

فيما علق رامز جلال خلال محاولة إثنائهم عن إنهاء الحلقة مبكراً قبل استكمالها: "والله يا جماعة أنا مكنتش أعرف الموضوع كبير كده، إحنا جمعناكم النهارده علشان افتكرنا إننا ممكن نحل بينكم بافيه أو بنكتة، حتى لو مرجعتوش لبعض كنا عايزين العلاقة تنتهي بصحوبية".
وبعد ذلك طالب رامز جلال من حسم شاكوش أن ينهي الحلقة بموال حزين، مقابل عدم استكمال الحلقة، ليرد عليه حسن شاكوش بأغنية: "ميكلش عشنا وملحنا غير الأصيل".

القيادي الآن على واتس آب! تابعونا لكل أخبار الأعمال والرياضة