حسن شاكوش يتصدر التريند بعد مشاركته في مسلسل العتاولة

سيظهر حسن شاكوش مع طليقته ريم طارق في برنامج "رامز جاب من الآخر"

  • تاريخ النشر: الثلاثاء، 12 مارس 2024
حسن شاكوش يتصدر التريند بعد مشاركته في مسلسل العتاولة

تصدر الفنان حسن شاكوش التريند على مواقع التواصل الاجتماعي ومحركات البحث، بعد ظهوره في الحلقة الثانية من مسلسل "العتاولة" لتقديم مهرجان مع حمادة مجدي خلال أحداث الحلقة الثانية من العمل.

مهرجان قنبلة الجيل بمسلسل العتاولة

ويظهر حسن شاكوش بشخصيته كمغني خلال أحداث العمل لإحياء فرح شقيقة أحمد السقا بالمسلسل مريم الجندي علي مصطفى أبو سريع، ويقدم في الفرح مهرجان "قنبلة الجيل".

وعلق حسن شاكوش على مشاركته في مسلسل العتاولة عبر صفحته الرسمية على الفيس بوك، بنشر صورة تجمعه مع أحمد السقا وباسم سمرة أبطال العمل وكتب قائلاً: "لو كلها معلمين.. إحنا العتاولة، مسلسل العتاولة على mbc مصر إن شاء الله".

مهرجان قنبلة الجيل

وجاءت كلمات مهرجان "قنبلة الجيل": "يا حلو ياللي الجمال دقدق على بابك..رد على اللي منك ما انا برضه من أحبابك..قنبلة الجيل اللي بتلعب علي اللي يشيل..شيلت الكل على المشاريب..خدت لقطة من المشاهير..سيدة الأرض كل اللي يشوفها بيتخض. مشيتها بتتحول عرض..للي تمامها تدوس على الأرض".

وجاء بالمهرجان: "ملكة عصرها كله بيحلم يوصلها..ياما حاولوا مابقوش ربعها..دي اللي بتسحرنا بسحرها..تحت الأضواء دي الحلوة ..في كل الأجواء..هي النادي وانتوا الأعضاء..دي بتعجب من غير إغراء..انتي وبس يا نن عيني من نظرة بتفهميني.. لما احتاجك بلاقيكي أول واحدة بتسمعيني ..أنتي شبهي أنتي لوني لون عيونك لون عيوني..أنتي توأمي وروحي في اي حتة بتشرفيني..قنبلة الجيل قنبلة الجيل".

مسلسل العتاولة

الجدير بالذكر، أن مسلسل العتاولة يعرض ضمن مسلسلات رمضان 2024 على قناة MBC مصر في تمام الساعة 7 مساء، والإعادة الساعة 2 مساء بتوقيت مصر، كما يعرض على قناة MBC مصر 2، الساعة 9:30 مساء بتوقيت مصر، كما تتاح حلقات المسلسل على منصة شاهد بدون إعلانات.

العمل من بطولة كل من أحمد السقا وطارق لطفي وباسم سمرة ومي كساب ومصطفى أبو سريع وزينة ومريم الجندي وحنان يوسف وصلاح عبدالله وسامي مغاوري وميمي جمال وهدى الإتربي وأحمد كشك ومؤمن نور والعمل تأليف هشام هلال ومن إخراج أحمد خالد موسى.

القيادي الآن على واتس آب! تابعونا لكل أخبار الأعمال والرياضة