إليسا عن عمرو دياب: ربنا اداله حاجات مش عند أي حد

شاركت إليسا في غناء تتر مسلسل "ع أمل" بموسم رمضان

  • تاريخ النشر: الخميس، 28 مارس 2024
إليسا عن عمرو دياب: ربنا اداله حاجات مش عند أي حد

تحدثت الفنانة إليسا عن رأيها في زملائها في الوسط الفني، كما كشفت عن تفاصيل حول حياتها الشخصية وعلاقتها بحبيبها.

رسالة إليسا لشيرين عبد الوهاب وعمرو دياب

وأكدت إليسا خلال حوارها مع الإعلامي عمرو أديب في برنامج "بودكاست بيج تايم" على قناة MBC، على حبها لشيرين عبد الوهاب وأصالة وعمرو دياب.

وعلقت إليسا على الفنانة شيرين عبد الوهاب قائلة: "ليه؟ أنا شايفاها تراجعت عن مكانتها علشان كدا بقول ليه؟ أنتي عندك كل شيء لتظلي سنين، أنا بموت فيها ليه مختفية ليه مش زي قبل، وأهم حاجة شيرين تحيط حالها بالناس الصح علشان ترجع شيرين".

كما وصفت إليسا الفنانة أصالة نصري قائلة: "هي شخص صريح وعندها لسان حلو وبتغني لكل شئ ومش بتعرف بتحب مين أكثر وهي تحب تغنيج لكل شيء".

وأضافت عن عمرو دياب: "هو أصبح لا يختفي مثل قبل، اصبحت تشوفه في كل مكان وصار عايش حياته بس بعده الهضبة لما بيعمل أغنية بتكسر الدنيا ساعات ربنا بيدي حاجات لشخص مش بيدها لحد تاني".

ردت إليسا لأول مرة عن الشائعات التي دارت حول صوتها أنها تستعين بصوت شابة أخرى مكانها للتسجيل، فقالت: "شوفوا مين اللي بيحكي هذا الكلام، حالة فريدة وعمري ما شوفتها وانا مش بيعنني الموضوع".

إليسا وحبيها

كما تطرقت إليسا في حديثها عن حبيبها الغير لبناني، وشكل علاقته معه وعن احتمالية زواجهما قريبا.

فقالت: "حبيبي مش لبناني وشعره شايب حلو ومش بشوفه كثير لأنه عايش بره ولكن هشوفه قريب، وأعتقد هو يحبني أكثر وأنا بحبه كثير، وعندي ثقة فيه وعمره ما خلاني أفكر في حاجة غلط تجاهه".

وتابعت إليسا: "نشبه بعض كثير في الطباع نفس البرج، فتحنا شبه بعض في ردات الفعل وبطريقة الزعل، وآه ممكن اتزوج قريب وبحب اتزوج هذا الشخص بالذات انا خلاص نضجت وعرفت اللي يناسبني ووصلت لعمر ما بقي يهمني الأولاد، المهم يكون عندي الرفقة الطيبة".

وعن غيرة حبيبها عليها، قالت إليسا: "الإنسان ابن بيئته أنا متعودة البس قصير واللي فساتين ديكولتيه، ولما بلبس قصير بيقول ليا أن رجلي حلوين، وموضوع اللبس مع حبيبي مش موضوع أساسي نتكلم فيه، وأنا مع كل إنسان يلبس اللي يليق فيه".

وأضافت: "لبسي على المسرح مش بيدخل فيه ولكن لو كنا خارجين وفي لبس معجبهوش بدخل أغيره، لأن الرجال بيحترم شغل الست، والشخص اللي بحبه بيحترم شغلي كثير، آه بيغار عليا لما أكون في كليب مع شاب ولكن مش ممنوع أعمل هيك هو عرفني كدا".

القيادي الآن على واتس آب! تابعونا لكل أخبار الأعمال والرياضة