"سيرتنا على لسان الناس"..شقيق ياسمين عبد العزيز ينتقدها بسب هذا الفنان

  • تاريخ النشر: الثلاثاء، 03 مارس 2020 آخر تحديث: الأربعاء، 04 مارس 2020
"سيرتنا على لسان الناس"..شقيق ياسمين عبد العزيز ينتقدها بسب هذا الفنان

يبدوا أن الأحاديث التي تتناول وجود علاقة عاطفية بين الفنانة المصرية ياسمين عبد العزيز وزميلها بالوسط الفني الفنان المصري الشاب أحمد العوضي أصبحت تُشعر شقيقها الفنان ياسر عبد العزيز بالضيق.

شقيق الفنانة ياسمين عبد العزيز يُهاجمها بسبب الفنان أحمد العدوي

ونشر الفنان المصري ياسر عبد العزيز، تدوينة غاضبة في ساعة متأخرة من مساء اليوم الثلاثاء قال خلالها:"بصي يا ياسمين يا عبد العزيز يا أختي أنا معاكي وفي ضهرك من وأنتي صغيرة شيلت مشاكل كتير بسببك من وأنتي عيلة صغيرة بداية من مشاكلك مع الشاعر وبراده وأنتي عارفة أن أنا أتأذيت فيها إزاي وقضية الشغالات مؤخرًا غير قضية الضرب اللي كانت بينك وبين بنت هشام سليم الممثلة اللي لبستيها التورته في وشها".

وتابع الفنان المصري ياسر عبد العزيز:"ووقفت جمبك بكل ما أملك من قوة أدافع عنك في كل موقف صعب مر عليكي ونسيت حياتي ونفسي عشانك وبقى كل همي أنا ووالدتك أنك تكبري وتبقي نجمة في مجالك.. سيبنالك اختياراتك كلها لنفسك ووفقنالك على معظم قراراتك وكنت الوحيد اللي ساندتك ووقفت جنبك في طلاقك .. لكن هنهرتل وتروحي تعرفي واحد أصغر منك بـ ١٠ سنين لا من سنك وتتصوري صور مالهاش اَي لازمة على حساب سمعتك وسمعتنا لا ومحدش هيسمح .. من أمتى وإحنا بنعمل أعياد ميلاد وتنزل على السوشيال ميديا.. من أمتى الناس بتجيب في سيرتنا!؟ ونقعد نتعاكس على السوشيال ميديا".

رسالة شقيق الفنانة ياسمين عبد العزيز ينتقد علاقاتها

واسترسل شقيق الفنانة ياسمين عبد العزيز:"ومع ذلك حياتك وأنتي حرة فيها.. أنا هتكلم على الشق اللي يخصني.. أنتي مقاطعة كل العيلة عشان تعملي اللي على مزاجك.. إحنا دلوقتي وعايزين نفهم العلاقه دي أيه و رايحه علي فين.. أما بالنسبه للأخ اللي ماشي وراكي في كل حته وشايفك البيضة الدهب اللي هتفقسله كل يوم أحب أقولك يا راجل لما تيجي تدخل بيت تدخله من بابه يا راجل !! وتقعد مع رجاله البيت !!..دي الأصول وده الاحترام .. وطبعا لأنك عارف أنك مرفوض رفضًا باتًا فاعمرك ما هتعمل ده ومعندكش غير طريق الشمال اللي أنت سالكه من سنين مع بنات الناس".

وأتم تدوينته قائلاً:"أنا من رأيي كفاية عليك البطولة اللي أخدتها والعربية المرسيدس الهدية.. وتركز في شغلك وتسيبنا في حالنا لأن طول عمرنا في حالنا ومحدش سامع عننا حاجه وملوش لازمة جو الصور والمعاكسات ده وأنا مبخفش من تهديد حد!!".

الفنان أحمد العوضي من مواليد 12 ديسمبر 1980، أي أنه أكمل عامه الـ 32 مؤخرًا، بينما الفنانة ياسمين عبد العزيز هي مواليد 16 يناير 1980، أي أنها تبلغ من العمر 40 عامًا.

وحتى كتابة هذه السطور لم يصدر أي تعليق رسمي من قبل الفنان أحمد العوضي أو الفنانة ياسمين عبد العزيز عما يتم تداوله خلال الأيام القليلة الماضية عن وجود علاقة عاطفية بينهما.

وحسبما أوضحت تقارير صحفية مصرية فأن العلاقة بدأت بين الثنائي عند مشاركتهما في مسلسل لأخر نفس وهو الأمر الذي عاد للحديث عنه عقب نشر الفنان أحمد العوضي صورًا من حفل عيد ميلاد الفنانة ياسمين عبد العزيز الماضي.

"سيرتنا على لسان الناس"..شقيق ياسمين عبد العزيز ينتقدها بسب هذا الفنان