في إعلان.. أول دويتو يجمع محمد رمضان وأنغام يتصدر التريند

ظهر في الإعلان أسرة كل من محمد رمضان والفنانة أنغام

  • تاريخ النشر: الإثنين، 11 مارس 2024
في إعلان.. أول دويتو يجمع محمد رمضان وأنغام يتصدر التريند

تداول رواد مواقع التواصل الاجتماعي، إعلان محمد رمضان مع أنغام، لصالح أحد شركات الاتصالات، ضمن موسم إعلانات رمضان 2024.

إعلان محمد رمضان وأنغام

وطرحت أحد شركات الاتصالات منذ ساعات، على صفحاتها الرسمية على مواقع التواصل الاجتماعي، إعلانها لشهر رمضان 2024، يتضمن أغنية ديو بين محمد رمضان وأنغام تحت عنوان "الساعات الحلوة".

وجذب الفيديو الدعائي للفنان محمد رمضان وأنغام الأنظار، بعد مشاركة عائلتهما في الإعلان، حيث ظهرت أنغام مع ابنيها، وظهر محمد رمضان مع أولاده وزوجته وشقيقته وشقيقه.

كما ضم الإعلان عدد من أصدقائهم منهم  الشاعر أيمن بهجت قمر والملحن عزيز الشافعي ورجل الأعمال نجيب ساويرس.

أغنية الساعات الحلوة

وجاءت كلمات أغنية "الساعات الحلوة" لمحمد رمضان وأنغام كالآتي: "بيقولوا الوقت الحلو ويا حبايبك بيطير بالذات..مع أجدع ناس لساعات وحكاوي كتير بالذات مع..أجدع ناس بالذات مع أجدع ناس لساعته حكاوي كتير، دي ساعة اللمة دي ساعة محتاجة سماعه ساعة..نرقص يا جماعة مع ناس..بنحبهم سعة اللمة دي ساعة محتاجة سماعه..ساعة رايقة يا جماعة وهنفضل جنبهم".

وجاء في الأغنية: "بتمر ساعات كثيرة ودي ساعة ما تتكررش ساعة..الليلة الكبيرة فرحتنا ما تتقدرش ونلاقي..ولادنا كبروا وكبروا وكبروا وكبروا وازاي ما نتاثرش..ساعة رجوع الغالي من الغربة والسفر عينيك..تقع عليه من وسط 100 نفر ما هو حب كبير معلم..معلم معلم وفي القلب أتحفر".

وضمت الأغنية: "في ساعة في اللمة دي ساعة محتاجة سماعة.. ساعة نرقص يا جماعة مع ناس..بنحبهم ساعة اللمة دي ساعة محتاجة سماعة.. ساعة رايقة يا جماعة وهنفضل جنبهم..كل ساعة معاك ساعة كده كده معاك ساعة كل ساعة معاك أحلى..ساعة كل ثانية معاك انا كده كده معاك كل ثانية معاك على السماعة".

وجاء بالأغنية: "ساعة لمت عيلتنا..والرغي والحواديت فرجة على ماتش الكورة أو عيد ميلاد.. في بيت دي ساعات ما تتعوضش أبدا ما تتعوضش يا ريت ترجع يا ريت ساعة الحظ..وصحابك قاعدة بكوباية شاي وقعدة خروجه..حلوة يوم الخميس الجاي أيام وذكريات والله..هي ذكريات تنسى بسهولة ازاي".

القيادي الآن على واتس آب! تابعونا لكل أخبار الأعمال والرياضة